Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

Tävlingsdags!

 
Gästerna på kaffekalaset i lördags gick givetvis inte lottlösa hem. Kakmätta och bakinspirerade fick de förutom priser, en liten goodiebag med diverse prylar, med alltifrån ett spritsset från F&H of Scandinavia och tidningen Hembakat till iphonekit med hörlurar från Logoskal och träningskläder från Rönisch. Inte dumt alls om ni frågar mig.
 
En del av innehållet från goodiebagen tänker jag låta någon av er läsare få ta del av, i en liten tävling. 
 
 
Så. Lyssna nu:
 
Det ni kan vinna är en skål från Rösti Mepal. En designklassiker från 1955 i höstfärgen mörklila. Den rymmer 0,75 liter, tål maskindisk och klara upp till 180 grader. Ett tätslutande lock medföljer.
 
En kökshandduk med tryck från Söhdal.
 
Ett kakdekorationsset! Setet består av fem flaskor med olika munstycke (runt, avlångt, platt, stjärnformigt, rakt) och en spatel. Perfekt när man ska dekorera kakor!
 
Alla produkterna från F&H of Scandinavia och säljs i Önskabutikerna.
 

 
Dessutom får ni det senaste numret av min favorittidning Hembakat! 
 

 
Allt detta kan bli ditt om du följer nedanstående tävlingsregler.
 
Gilla Ceccesblogg på facebook och klura ut denna fråga: Vad kallas den klassiska deg många småkakor består av  innehållande mjöl, smör, socker (och ibland även ägg)?
 
 
När ni klurat färdigt skriver ni ert svar i kommentarsfältet till detta inlägg.
 
Tävlingen pågår till fredagen den 21/9 kl 12.00
 
Lycka till!!
Kommentar postad
Mördeg
Kommentar postad
Åhh klart jag vill vara med och tävla!!! Älskar ju baka och sådana grejor att dekorera med har jag ju inte :)
Och gillar din FB sida gör jag ju redan :)
Och degen heter mördeg!
Kram Maya
Helene
Kommentar postad
Svaret blir mördeg :)
Kram Helene
Kommentar postad
Å vad fin tävling! Jag vill gärna vara med :)
Jag gissar på mördeg :)
Kram kram
Kommentar postad
Den härliga degen kallas mördeg! Och du har kylskåpet fullt av den, enligt säker källa ;-))

Njut hösten nu!
Kommentar postad
Jag är inte med men har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/09/13/goodiebag-219/
Pia
Kommentar postad
Ja du, det måste vara mördeg som du beskriver!
Kul tävling!!!
Tina
Kommentar postad
Mördeg!
Kommentar postad
Eftersom jag älskar och baka så gissar jag på mördeg! En fantastisk deg man kan använda till MASSOR! Gillar dig även på fb =)
Kommentar postad
hejsan
Guuud vilka härliga vinster
vill man ju absolut vinna
gillar gör jag ju redan på FB och svaret på degen
är mördeg såklart :)
hoppas på tur
kram lolla
Kommentar postad
Jag skulle gärna vara med, men kommer inte på vad det är :(
Kommentar postad
Gillat din sida på facebook - Lina Eckerström

Tror det är "smördeg" du är ute efter :)
Natalie Marjavaara
Kommentar postad
mördeg är det! :)
Kommentar postad
Kan det vara så enkelt som mördag?!
Kram
Kommentar postad
*mördeg* skulle det vara! ;)
Kommentar postad
Mördeg är det minsann.
Kommentar postad
Vilken underbar tävling! Hoppas jag vinner!!!
Degen du är ute efter tror jag är en mördeg.
På fb heter jag Lotta Claesson fd Wiberg.
Nu ska jag hålla tummarna!! :-)
Kommentar postad
Det heter mördeg.
Ha det bra!
/Anna
Kommentar postad
Gillar på fb, Annica Nilsson..

Mördeg tror jag det kallas. ;D
Christina Nilsson
Kommentar postad
Mördeg.
Kommentar postad
Ooo, jag missade kalaset och jag älskar lila! O så vet jag att det heter mördeg. Ceccesblogg på FB har jag gillat länge:-)

Kram
Kommentar postad
svar: mördeg eller smördeg som vissa kallar det..
(sönerna mina gillar att äta av den innan de kommer in i ugnen ha ha)

chanette andersson gillar dig på fb
Kommentar postad
Jag vill gärna vara med och tävla:)
Degen kallas SMÖRDEG.
Jag har gillat din sida på Facebook - så nu har jag uppfyllt de jag skulle för att få delta.

Kramiz
Hanna
Kommentar postad
Har gillat din blogg på Facebook.

Svaret är mördeg, förstås! (supergott ^-^)

Nu håller jag tummarna, låter som ett jättefint paket!
Kommentar postad
Jag har gillat!
Mördeg..kan det vara så enkelt,eller ? :)
Kram!
Kommentar postad
Oj vilka grejor man kan vinna!!!:)
Hoppas på tur....Svaret är: mördeg
Ha en skön helg! Kramiz...
Kommentar postad
Det måste vara mördeg du menar! Och gillat dig på Facebook har jag redan gjort!!
Önskar dig en riktigt skön och trevlig helg!

Anne-Lie
Kommentar postad
jag är med :) Gillar på fb nu med namnet Monia Sundgren.

Svar: Mördeg

Hoppas på tur :)
Mostersyster
Kommentar postad
Kan det vara mördeg? Kram
Kommentar postad
Gillat på Facebook (Nathalié Teodorson)

Svar på frågan: Jag har alltid kallat det 1-2-3-deg! Vet inte om det är rätt svar, men det använts till exempel till schackrutor (men då även så får man ha i kakao i halva degen såklart), hallongrottor och finska pinnar.

Hoppas på lite tur, detta vore jätteroligt att vinna =)

Kram Nathalié
Kommentar postad
Är det mördeg? Jag gissar på mördeg!

Jättetrevlig tävling - jag håller tummarna!
Kommentar postad
Jag är med och tävlar! Har gillat och det är såklart mördeg! Kram
Kommentar postad
Jag är med och tävlar! Har gillat och det är såklart mördeg! Kram
Kommentar postad
Mördeg!!!
Kommentar postad
Svar: Mördeg

Gillar på FB (Carola Lind)

Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/september/goodiebag.html
Kiki Anderss
Kommentar postad
Hej!

Jag vill gärna vara och tävla om de fina 'bakgrejerna'!

Svar: Mördeg :)

Ha en fin höst!
Suleika Norrbom
Kommentar postad
Hej! Jag är en tjej på 12 år som älskar att baka. Så fort jaf får chansen står jag med en bunke och bakar alla möjliga saker. Din blogg har inspirerrat mig väldigt mycket. Svaret på frågan är mördeg. Hoppas jag vinner!
Mathilde
Kommentar postad
Mördeg!
Kommentar postad
Det måste bara vara mördeg...
Monika
Kommentar postad
Hej !!

jag älskar att baka och denna goodiebag skulle jag bli riktigt glad över !!!
Därför försöker jag och hopas på min tur :)
Jag har Gillat på facebook och länkat i min blogg:
lottiec.blogg.se

Helena
Kommentar postad
Gillat på Facebook (Sara Kramer), och den degen kallas för mördeg :)
Anna L
Kommentar postad
Gillar på fb - Anna Lundkvist

Degen du menar måste vara mördeg.

Nu håller jag tummarna.
Micaela
Kommentar postad
Hej.
Jag chansar på smuldeg och håller båda tummarna =)

/ Micaela
Barbro Bjurman
Kommentar postad
Rätt svar smördeg
Kommentar postad
Jag är med.
Har gillat med namnet Elina Andersson.
Svaret är mördeg tror jag :)
Kommentar postad
Gillat på FB (Jennifer Lidström Eriksson)
Svaret på frågan är "SMÖRDEG"

Skulle såå gärna vilja vinna. Har nyligt flyttat hemifrån och Så saknar mycket av grejer till köket.
Så skulle verkligen vara underbart att vinna detta kitt!
Kommentar postad
Har gillat på facebook, Liza L.
Svar på frågan - Mördeg.
Jättefina saker! Bra att ha tills man flytta från boet!
Kommentar postad
Har gillat på facebook, Liza L.
Svar på frågan - Mördeg.
Jättefina saker, bra att ha tills man flyttar ifrån boet!
Kommentar postad
Jag svarar: mördeg
...och så gillar jag dig förstås på FB :)

Kram Ullis
Kommentar postad
Jag som älskar att baka klart jag är med gillar Cecces på FB som Diana Flobecker och degen ja den kallas för mördeg :) kram Diana
Malin
Kommentar postad
Mördeg!
Ann-Christin K Mara
Kommentar postad
Jag vill gärna vara med i tävlingen Kram Anki
Kommentar postad
Har gillat på fb (Lina Roger heter jag). Mördeg är det ju såklart :)!
Kommentar postad
Hrmm....utan att googla på nätet så slår jag till med ett svar, kan det vara mördeg???
Jag har verkligen ingen aning.
Men det där baksetet skulle vara kul att ha. Jag fortsätter träna mig i bakkonsten.
Therese Wennerholm
Kommentar postad
Smördeg!

Kul med tävling och hoppas jag vinner :)
Kommentar postad
Jag är med och tävlar :}!

Jag tror degen kallas för mördeg
Kommentar postad
Jag har gillat ceccesblogg på facebook. (Jag har dock en annan mail på facebook än den som är angiven här. Jag kan nämna den sedan om det är så, om du undrar).

Rätt svar på frågan är: Mördeg.
Malin Hedlund
Kommentar postad
1. Gillar ceccesblogg på FB.
2. Svar: Mördeg
Elsa
Kommentar postad
Svar: Smördeg. Har även gillat din blogg på facebook!
Skulle vara jättekul att vinna eftersom jag älskar att baka och kakdekorationssetet var jättesmart :D
Sara
Kommentar postad
Degen kallas för smördeg såklart! :)
Kommentar postad
Svar: Smördeg
Kommentar postad
Är gärna med och tävlar om dessa fina vinster, svaret är mördeg och jag har gillat på facebook, liselotte andersson
Kommentar postad
Ja är med och tävlar :) jag gillar på facebook (julia wallin) och svaret på frågan tror jag är mördeg! :)

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben