Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

Sweet memories.


Och snön faller
denna söndagförmiddag. Det första riktiga snöfallet. Här. Där jag bor. Denna vinter.
Jag tog mig ut, gick en lång promenad. Fyllde lungorna med lyckoluft. Lyssnade på skön musik. Lät blöta snöflingor falla i ansiktet. Så händer det där. När kropp och själ plötsligt är överens. De kemiska organismerna är i balans och man känner sig hel. Som människa. Som del i något större. Betydelsefullt. Förstår ni? En känsla av lycka. Klarhet. Greatfulness.


Jag fortsatte hem och lyssnade på Whitney Huston (som tragiskt gick bort i natt) och mindes mitt tidiga åttiotal. Min vindsvåning under gymnasietiden. Frisyrerna. Kläderna. Drömmarna. Festerna. Yeah...I  wanna dance with somebody! En annan tid. En annan Cecce.

Och nu måste jag samla ihop mig efter denna härliga helg och förbereda mig för barnens ankomst. Handla lite. Lämna in min bråkande Iphone. Städa lite....

Hörs snart.
Kram C
Kommentar postad
Vilken härlig känsla!

Ha en fortsatt fin dag. Kram.
Kommentar postad
Hej hej!



Inte klokt att ni inte fått riktigt snäfall förrän nu...men den här vintern är märklig.



Har missat om Whitney, tragiskt!



Ha en fin kväll & bra start på veckan fina Cecce



KRAAAAM
Kommentar postad
Jag är glad att du njutit av dagen, själv blir jag bara deprimerad av snö. Jag längtar efter våren!



Kram
Kommentar postad
Vilka underbara bilder, så härligt med den känslan du beskriver o jag är så glad för din skull;))



Ha nu en mysig kväll tillsammans med barnen;))



kramizzzz
Kommentar postad
Ja det var ett tag sen men ändå inte helt borta i minnet då ... ;) då när man var ute mest hela tiden, kollade killar , dansade och hade få måsten ;)

Det är ganska kul att tänka tillbaka men ändå känna sig nöjd i den vardag man har nu ... här i denna stund :)

Fortsatt gott liv kära Cecce :)

BTW ... jag var och lämnade av dotterns pojkvän i din förra gata för en lite stund sedan ;)
Kommentar postad
Oj vad snö! Jag vill ha vår nu =b

Tragiskt men inte oväntat. Synd på en så bra sångerska.

Kram
Kommentar postad
Jepp, snön har fallit över Lund också. det blir sllirigt för di två hjulen i morgon :)



Kraaam och kör försiktigt!
Kommentar postad
Vilka vackra bilder! Som vanligt.



KRAM
Kommentar postad
en skön känsla

mm, jag blev chockad av att höra att hon gått bort, en stor röst och en stor idol

kramar
Kommentar postad
Välkommen in i nya bloggen! =)

Kram!

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben