Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

Lasagna Mexico

Det här är en rätt hela familjen gillar och perfekt som
omväxling till tacos.
Lätt att göra och riktigt god.
Snåla inte på osten och variera kryddning och "hetta" efter eget tycke!
Tyvärr har jag råkat radera bilder jag tagit sist vi åt lasagnen men hittade
en gammal bild som jag dock inte tycker gör rätten rättvisa. Den får duga!




Lasagna Mexico

4 port

2 msk smör
400 g kycklingfile´i små bitar eller köttfärs
1 gul lök
1 grön paprika, hackad
1 msk vetemjöl
1 dl vatten
1 dl vispgrädde
5 dl riven ost
1 pkt Wrap Tortilla Original
1 påse Fajita spice mix
1 burk Garlic Salsa medium (el. liknande)

Till servering:
Sallad

Bryn kyckling, lök, och paprika i matfettet. Strö över mjöl och kryddmix.
Späd med vatten, grädde och salsa.
Låt koka 5-10 minuter.
Varva totilla, ost och köttfyllningen i en eldfast form.
Börja och sluta med tortilla.
Strö rikligt med ost över den översta tortillan.
Gratinera i 200 grader ca 20 min.
Servera med en sallad.

I orginalreceptet står det man ska använda kycklingfile.
Jag brukar dock använda köttfärs och det går minst lika bra.
Man kan variera kryddmix efter tycke och smak liksom
salsa. Tar du någon annan "sås" pressa gärna i lite vitlök.

Lev väl och smaklig spis!
Kommentar postad
MMmm....lät ju supergott, måste testas nån dag

KRAM
Kommentar postad
Det där låter verkligen gott. Många som jag bloggar med är tokiga i recept. Får jag lägga ut det på min blogg med en hänvisning till att den kommer från dig. Kramar!
Kommentar postad
hej hopp..



jisses så gott.. du har så mycket gott och bjuda på här..:)



nää vädret är ingen höjdare idag.. och värre har det blitt här "uppe"..



ljus och myspys blir det..



KRAM

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben