Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

Wish, wish,wish!


Fick i veckan hem Önskabutikernas vårinspirationsfolder i brevinkastet och blev som vanligt betagen i alla vackra saker som finns och som jag helt plötsligt känner jag borde ha. Sagaforms nya serie Happy Days till exempel. Speciellt serveringsfatet med lock som bara är perfekt i dessa utefikatider. Både praktisk och oerhört snygg.
Lékués macaronset har jag redan (superbra), men ett medföljande recept på chokladmacarons blev jag sugen på att testa. Vilken bra idé att skriva in recept i foldern! Gillas!
Hm..den limegröna Gerberaformen hade passat perfekt att servera en god gratäng i eller varför inte Eva Solos fina salladskål. I wish...

 


Men allra mest önskar jag denna getingsamlare från Sagaform. Alla som känner mig vet att jag beter mig konstigt och förargelsväckande i närheten av just getingar. I denna behållare stoppar man något sött som drar djuren ner i burken och sedan kommer de inte upp igen. Hurra! Genialiskt!


Alldeles snart är det morsdag!  Bra tips på morsdagspresenter är aldrig fel och jag kan inte tänka mig något bättre än någon av ovanstående prylar.
Så nu vet ni det barn!!

Kram mamma Cecce
Kommentar postad
hoppas barnera dina går in här och tittar då :)

kramar
Kommentar postad
Ja det är väl för att det är första barnet man reagerar så antar jag. Skit jobbigt! :(



Idag hämtade jag han från dagis för att dem ringde för han ramlade hela tiden, hade feber och var snorig så antagligen var han redan lite dålig igår och kanske därför han trillade. :(



När sonen sovit färdigt så ska vi ut och njuta lite. :) lite luft behöver han ändå trots att han är sjuk. :)



KRAM!
Våfflan
Kommentar postad
Jag har spannat in Sagaform ett tag och kan inte bestämma mig vilken färg av kakfatet grönt eller ceris??? Vinglasen och kannan är så himmla snygga också. Dax att bestämma sig skal man mixmatcha? funkar det till våra röda stuga? Du som är bra på kakor m.m vilken passar bäst till bakverk färgmässigt?
Kommentar postad
Många fina saker där på din önskelista :)
Kommentar postad
Den där getingfångaren skulle jag vilja ha. Det är massor av getingar redan =S

Kram
Kommentar postad
Våfflan!



Jag hade nog satsat på grönt:-) Cerise är fint men det är en stark färg som har tendens att "ta över" glansen från bakverken. Har själv ett limegrönt kakfat som jag använt mycket. Passar till det mesta. Men det är så klart en smaksak:-)



Lycka till!



Kram/C
Kommentar postad
Det känns som jag gärna skulle sponsra dig en sån getingrandig dödssak ;)



kraam
Våfflan
Kommentar postad
Tack,det var ett bra tips,skall ta och beställa ett för nu är ju äntligen sommaren här. Man får passa på att njuta och tajma in bakdag när det regnar att fylla fatet med. Ha de gott gillar din blogg skarpt.
Y
Kommentar postad
Köp dig en getingfälla! Om det är någon som skall ha en så är det du!!

Kram från en som är nästan, men bara nästan, lika "nojig" ! :)

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben