Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

Strawberry Cheesecake muffins


Strawberry Cheesecake muffins

100 g smör el margarin
2 ägg
150 g socker
2 tsk vaniljsocker
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
200-250 g glass


Gör så här:

Häll socker, vaniljsocker och smör i en bunke och vispa det fluffigt.

Tillsätt ett ägg i taget och vispa/mixa några minuter i taget efter varje ägg.

 

Blanda mjöl och bakpulver i en skål och sikta ner blandningen

i smör och äggblandningen.

Vänd ner mjölet tills allt är blandat.

 

Sen är det dags att ha i glassen!

Rör ordentligt så att du har en fin, slät smet

 

Sätt muffinsformar i en muffinsplåt och klicka i smeten till knappt hälften

Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 15-20 minuter, känn med en sticka efter 15.

Om stickan är torr är de klara!

 


Ät och njut!!

Kram
C
Kommentar postad
Meeeeen jösses vilka goda muffins det där verkar vara, snacka om lyxiga, det måste testas i detta hem;)

kramizzzz
Kommentar postad
Kommer definitivt att testas!! såg ju det hos bli min jäst kommer jag på nu :-) Och klart du ska pimpa din balkong med massa kryddor i ett kärl å kanske lite väldoftande lavendel för att locka dit lite fjärilar. Rusa på ikväll nu kära du <3 Kram!
Kommentar postad
Här sitter jag och är gör hungrig och vad ser jag..massor av smarrigheter=b

Visste inte att man kunde ha ben&jerry i muffins.Det måste jag testa=D

Kram

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben