Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

Då vill jag bara gråta....

Vissa dagar tar allt ut sin rätt.
Kvällens simskolebesök slutade i en mindre katastrof.
Simskolefröken försökte. Lirkade. Pockade. Lockade.
Men nix.
Efter att åtminstone hoppat i bassängen vägrade Lillan
göra något som kunde liknas vid simmande.

Hon tjöt. Grät. Satte lilla pekfingret i munnen och sa inte ett ord.
Simmade inte en meter. Inte ens den företående lekstunden
kunde få min lilla ängel att rubba sitt beslut.
Jag brast i tålamod. Blev matt. Föll. Trött och...irriterad.
Hoppa i nu då! Du kunde förra gången. Sitt inte här och lipa.
Skärp dej. Visa mej. Utmana mig. Stånga mig.
Vad sjutton som helst!!!!!


Min dag
började med att jag entrade klassrummet
med prislappsmärkta jeans.
Kollegan gjorde mej försynt uppmärksamlilla lappen i baken
som skamset togs bort i arbetsrummet när ingen såg.
Dagen fortsatte i ett hektiskt tempo där simultankapaciteten
sattes på prov.

Makrillfileburken
åts på stående fot med det kommunala
bostadsbolaget i luren. Utvecklingssamtalet hann knappt avslutas
innan köttbullarna började stekas och det viktiga mailet skrevs
under toabesöket.

Ungarna bråkade
om fyra cevapcici som smugit sig ner i stekpannan
mellan köttbullarna. Ett bråk som försökte lösas i luren
under färden till simskolan av en vid det här laget vresig mamma.



Så...
Sittandes på en vit plaststol, i en fuktig klordimma lätt våt i baken
luktade livet värre än en uräten makrillfileburk i klassrummet.
Fast här hjälpte inga wunderbaums.

Två dränkta katter
åkte från simhallen i den kalla februarikvällen.
Denna gången blev det ingen glass.
Bara tvättmedel.

Här
kunde ett redan gnälligt inlägg fått ett fint slut.
Kanske borde jag sluta här.
Inte berätta om mitt inferno till kök efter en bakande son efter hemkomsten.
Tvättiden som följde. Diskberget.
Ryandet. Skällandet. Orkeslösheten.

Lyxproblem
. I know. Skulden läggs på mej själv.
I morgon tar jag nya tag. Färgen kommer tillbaka.


Ett av barnens ord ringer i öronen.
Mamma...förlåt...

.....och jag vill bara gråta.

Puss och kram
C
Kommentar postad
Kram
Kommentar postad
Vilken dag! Tur att alla dagar inte är lika!

Jag hoppas att du får en underbar dag idag och att du känner dig på topp!



Sköt om dig!

kramar
Kommentar postad
Fy vilken dag! Jag avundas dig inte=S Hoppas att denna dagen blir så mycket bättre=)

Kram
Kommentar postad
Men gumman.....får ont i magen när jag läser detta, skulle velat varit en hjälpande hand o röjt i ditt kök eller bara gett dig en kram.......



Vilken helvetes dag du hade, efteråt kan man ju skratta åt din prislapp;)) mailet på toan är inte heller helt fel;)

Idag hoppas jag att du får sitta o äta lunch i lugn o ro, att mailet kan skrivas sittandes i en skön stol osv.

Simhallen.......det har säkert gått troll i detta för lill-skruttan, hur tröstlöst det än låter o lätt för mig att säga, så lovar jag dig att rätt som det är så skuttar hon i vattnet o då sitter det som en smäck;))



Jösses vad jag babblar;))

kramizzzzzz på dig;)
Kommentar postad
Hej

Jag är en av dina "smygläsare"..tror inte jag har kommenterat innan...MEN nu så..

Vi hade samma problem med sonen ang. simningen..han ville helt enkelt inte. Tillslut gick det så långt att han började få ont i magen kvällen innan simsksolan...

Så vad gjorde vi?? Han fick sluta och vi åkte till simhallen varje fredag där han fick först vara i den djupa ett tag och sen leka av sig inne i den varma...Ett tips bara



//Susanne
Kommentar postad
Gahhh vilken dag!!! JAg skulle inte hålla ihop. Du är banne mig otrolig, å det skulle inte förvåna mig ett dyft om ni försvarar titeln i år - SUPER Cecce är nog ditt riktiga namn ;-) KRAM
Kommentar postad
Ibland är det skönt att läsa om andras kaosartade dagar, att andra också är helt tömd på energi.

SKrivs för mycket om hur härligt allting är, visst man ska vara positiv. men man måste få ur sig sådant som du just skrev också.

En blogg är perfekt att ventilera sina känslor i.



Kram
Kommentar postad
Taskig kommentar kanske ... men

Vi har och är i samma båt allt som oftast ;) Det finns två alternativ har jag kommit på; gråt, skrik tyck synd om dej en stund eller ryck på axlarna. ELLER varför inte både och;) Du sköter mammarollen exellent.

Kram och Grattis till Innebandyvinsten:)
Kommentar postad
Usch, låter som en åthelvetsdag! Då man får känna att man lever!



Måste fråga.. Är lillan rädd för vatten??



Kram
Kommentar postad
Ibland så vill jag bara sätta mig i bilen och fara till Skåne och ge dig en kram(och äta dina kakor;)

Tur att du fick ett pris i dag så att det kanske känns bättre;)

Kram

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben