Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

En del korv - en del annat! 25 sept



Lördag. Löningshelg. Nyrenoverat Ikeahus.
I love it....
Mycket folk. Ingen parkering. Långa köer. En irriterad Cecce.

Tur det finns korv.
Det finns ingen korv som smakar lika bra som Ikeakorven.
Dessutom kan du smaska i dej korven utan att känna dej
rånad efteråt.
Fem korvar, en cola, två glassar och en kopp kaffe
för trettiofem riksdaler.
Men där tar det billiga stopp.


Numera kan man köpa korven med sig hem...

Väl inne i Billyhyllor, poängfåtöljer och
vita stearinljus rinner pengarna i väg som
sanden mellan tårna en varm sommardag.
Tro inget annat.

Nåväl.
Efter mycket mätande och släpande
fick vi tag på en del på vår inköpslista.
Plus en del annat, som brukligt är.
I morgon ska det monteras och sättas upp.
Spännande...



Jag funderar på att påbörja en ny vetesurdegsgrund.
Det finns oändliga möjligheter att experimentera
fram en surdeg. Denna gång tänkte jag överge
Pain de Martin och prova ett recept från kalasgott.
Om ni vill hänga med på surdegsresan skaffa fram en
glasburk, ett fräscht vetemjöl (ej gammalt) och lite honung.
Sen kör vi.


Sen blir det surdegsbullar! Eller något annat...


Just det...
....för er som är intresserade av Nice Face från Treatlite
och inte redan läst min mosters kommentar
så finns den att köpa hos Treatlite. Där finns också
tips på återförsäljare. Värt att prova!

So Long! Fortsatt trevlig helg!
Kommentar postad
Ja du på Ikea så kan verkligen pengarna rulla, men som sagt tur att korvarna är så billiga;)



Skulle så gärna vilja testa på surdegsbröd, men just nu känns det som om jag är född i farstun........."lite vetemjöl o lite honung"........hur mycket av varje ska man ta??????

ohhhh nu känner jag mig så där stönigt jobbig;))

kramizzzzzz
Kommentar postad
De korvarna gillas inte av min son. Han luktar på dem och säger; "mammakorv:("

Statoils gourmetgrill däremot - mums mums

Lycka till bland skruvar och insexnycklar i morgon;) Sweet dreams
Kommentar postad
Godmorgon!

Tack så mkt. Hoppas nu verkligen vi klarar av det! Men de gäller & kämpa på :)

haha ja den är go den korven :)



Kram till dej!
Kommentar postad
Cecce, jag var helt ärlig när jag sa att det var det bästa tänkbara att vara på ikea....jag är galen i ikea!!!



Gott med surdegsbröd, jag tror jag ska mata min idag och ställa in så det blir lite nattjästa frallor i morgon!!!



Kramis
Kommentar postad
Spännande att få se vad du inhandlade för något.

OM du får ihop dom,vill säga ;)

Ha nu en riktigt skön söndag!

Kram!
Kommentar postad
Önskar dig en fin skruva-ihop-ikea-möbler-dag utan bryt pga att det fattas saker osv ler En drös kramar från mig som plötsligt fick ett enormt korvsug... ääääääääääääntligen gi vänligt sådant ;-P Kram
Kommentar postad
Surdeg var längesen jag fixade. Åh andra sidan brukar jag inte baka särskillt ofta. Men så gott det är.

Kram.
Kommentar postad
det är bra att korven är billig i alla fall. Så man är mätt när kontot töms sen ;)



Surdeg har jag aldrig gjort



Kramisar
Kommentar postad
Jag är likadan, kräks på alla människor som trängs, stannar mitt i gången med sina kundvagnar och pratar med vänner dom möter, ingen hänsyn till männikor runt omkring dom! Tycker även kön till korvarna brukar vara för långa så då brukar vi ha tröttnat och struntar i korven...

Kul att du, trots alt, fick tag i en del av det du behövde så du kan komma i ordning :-)

Kram Malin
Kommentar postad
kanske är dax att göra en surdeg då jag tänkt det länge nu :)



ha en harmonisk söndag !

kram
Kommentar postad
Jag har aldrig satt en surdeg, lär mig Cecce ;o)

Kan tänka mig att det var mycket folk på IKEA nu när det är lön och allt, själv får jag vänta tills på måndag. Jag köpte en poäng fåtölj i gungvariant förra helgen, skön att sitta och blogga i ;o)

Idag blir det höstmarknad i Helsingborg och i morgon jobb igen :o(

Hade gärna kommit till dig i helgen men du har alltid så mycket för dig så det känns inte bra att komma och uppehålla din tid. Kanske lite längre fram då det förhoppningsvis lugnat sig lite för dig. Jag vill shoppa, dricka vin, prata, skratta, äta gott.....ja ha det sådär mysigt bara ;o)

Hoppas du får en bra söndag med skruvar ock kartonger ;o)



Kramisar
Kommentar postad
surdegsbröd är gott!

kramar
Kommentar postad
Det dom förlorar på gungorna (korven) tar dom igen på karusellerna (hyllorna).

Kul med lite nya saker. Ska bli roligt att se resultatet efter monteringen :)

Kramkram
Kommentar postad
Det är det som är "faran" med IKEA, tycker allt är så billigt...tills man kommer till kassan dvs;)

Lycka till med ihopmonteringen, men enligt en undersökning är vi kvinnor bäst på det!!

Kram och take it easy;)

Kommentar postad
Vill också till Ikea...njaaa Vill kanske inte till Ikea?

Trots allt :)

Jag har nåt jag vill berätta för dig, bara Dig...hoppas vi kan träffas på ljugarebänken nån liten stund i veckan ;)

Lycka till med monteringen...och surdegen, ta med den tilljobbet vet já, där odlas surdeg på ingen tid :D

Kraaaaaaam
Kommentar postad
God kväll..Alltid så skoj med Ikea..korven där är alltid så god..hihihi..så bra prins :)

Ha en skön kväll sötis..Ja kladd muffisen blev goda.kram kram
Kommentar postad
Skoj med Ikea shopping...

Ja,där är det verkligen billigt att äta :))

Ha en fin Söndagskväll!

Kram
Kommentar postad
Jag är riktigt sugen på att hänga på, men frågan är om jag har något så varmt ställe att förvara den på, ovanför kylskåpet säger många, men hos mig är det svalt just där? Börja du och visa oss, så kanske man hakar på=D Hoppas du fick ihop möblerna=D Kram
Kommentar postad
Jag är riktigt sugen på att hänga på, men frågan är om jag har något så varmt ställe att förvara den på, ovanför kylskåpet säger många, men hos mig är det svalt just där? Börja du och visa oss, så kanske man hakar på=D Hoppas du fick ihop möblerna=D Kram
Kommentar postad
Härligt litet inlägg om ikea! Korven är bäst! ;)
Kommentar postad
Korv är ju alltid gott: skivad, kokt, på längden på tvären, stekt, grillad....ja listan kan göras lång!

(ser just nu på Irene Huss på Kanal 5 och min tanke gick direkt till dej. Det finns en visslikhet mellan er...)

Kram till dej på söndagskvällen.
Kommentar postad
Hej vännen!



Alltid kul med ett IKEA-besök :) Konstigt att det alltid på något sätt brukar sluta med att man lämnar det blågula varuhuset minst 500 kr fattigare... Hoppas du fick skruvat ihop dina inköp idag och att du kunnat njuta utav dagen!



Har aldrig bakat surdeg, kanske skulle få gjort premiärbaket nu i höst?!!



Ta hand om dig



Kramar Bella
Kommentar postad
Lycka till med hopskruvandet av möbler! IKEA är bra, vissa grejor är ju löjligt billigt.



Synd att helgerna går så fort!



Kram
Kommentar postad
halloj

javisst rinner pengarna iväg på IKEA fast det är så bra priser, men det är kul att shoppa och få lite härliga saker de har juh så mycket att välja på och roliga saker åxå.

hoppas du njutit av din korv och din helg!!!

kram lolla
Kommentar postad
Ikeas korvar är verkligen urgoda, och som du säger billiga! Men visst känner man igen att slantarna börjar ryka så snart man vandrar runt bland hyllor och folk =)



Kram!
Kommentar postad
Låter billigt o. behändigt med lite korv. Jag gillar inte så mkt korv men den kan ju vara värd att prova kanske.Jag var på väg till Ikea i söndags men kom på att det var lönehelg o. då backade jag... ingen lust med en massa folk o. köer. Det får bli en annan gång. önskar dig en bra start på veckan. krAMelikram
Kommentar postad
Inget slår Ikea korven. Den är så god och så billig. Kul med nya grejer till ditt nya hem. Kra o ha en fin vecka!
Kommentar postad
Jaa, ikeas korv är sååå god för att vara så billig med! ;) hihi hoppas det gick bra med monteringen och det sen oxå! :D Kramar!

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben