Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

Världens godaste bröd!






I detta bröd är det mycket kärlek.
Dessutom det godaste jag ätit.
Utan tvekan.
En knaprig och frasig skorpa omger detta luftiga, lite sega,
sura och håliga bröd.

Hemligheten är en vetesurdeg, lång jästid (fem timmar)
och "vikning" av degen under jästiden.
Att baka bröd ska man inte stressa med!
Jag har passionerat arbetat och studerat denna deg under hela
dagen för att till slut få ta ut två härliga, luftiga bröd ur ugnen. 
Spännande!

Receptet har jag hämtat här, från Pain de Martin som har många bra
tips på surdegar och surdegsbröd.
Ett tips är att följa receptet slaviskt för bästa resultat!



Nu ska jag avnjuta nybakta brödskivor med smör, ost och
ett glas rödvin!

Tjingeling! Ha en riktigt mysig lördagskväll!
Kommentar postad
Låter så enkelt men här skrattar jag fortfarande gott efter den stackars degen vi tog död på sist;D

Men vin det kan jag dricka;) Kram Milla
Kommentar postad
När man har så gott bröd behövs bara smör och rödvin till ( eller ett glas kall mjölk).Det är det bästa som finns.

Riktigt fin motorcykel! Det blir roligt till våren och sommaren.

Ha en bra kväll.
Kommentar postad
Ååå,vad gott det såg ut att vara.

Du verkar vara en hejare på att laga mat och baka.

Sv: Jo,vi har kommit hem med en mycket lättare plånbok ;)

Bilen blev full,dock inte av alkohol ;)

God natt och sov gott....det ska jag i alla fall göra :)

Kram på dig!
Kommentar postad
Visst är det gott med surdegsbakat bröd!!!!

Dessa stor bubblor i brödet, ett segt men ändå fuktigt och så aromrikt bröd...mums!

Sen så är det så bra med surdeg att det höjer blodsockret långsamt, man behåller mättnaden länge!

Sv. hunden mår mycket bättre nu utan "piercingen" i tungan!

Kram & ha en härlig lördag!
Kommentar postad
Glömde att skriva.....Kan jag Picasa kan du.

Prova!

God natt!
Kommentar postad
Vad gott och fräscht brödet ser ut :)



Sov gott !

Kram
Kommentar postad
Aaaa vad hungrig jag blev nu!!Ser supergott ut.



Sv:Jag har precis lärt mig att "klippa och klistra" i photoshop och det är jätte roligt.Det är inte svårt alls.=b

Kram
Kommentar postad
Brödet ser sååå smaskigt ut!

Det ska jag testa en helg...det är ju ett hel(g)dagsjobb :)



Kraaaaaam
Kommentar postad
Vad gott det såg ut.
Kommentar postad
Brödet ser jättegott ut, måste nog fixa lite surdeg här hemma.

Må så gott denna söndag, kanske en vilodag i solstolen :o)



Kraaaaam
Kommentar postad
mm ser verkligen gott ut ..man kanske ska prova
Kommentar postad
Jag älskar att äta mat- och fikabröd, men att baka överlåter jag till andra!!

Idag har vi strålande sol, men eftersom jag väntar hit vinlotterigänget så är det städning som väntar. Usch vad det syns väl när solen lyser in!!

Ha en skön och härlig söndag/kram
Kommentar postad
Det där var inget bakmaskinsbröd inte.. ;-)

Det såg jättegott ut



Kramisar

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben