Kakor & Drömmar

Med fokus på livets goda

Min första sugarpastetårta!





Här är resultatet av mitt nattliga pyssel med marsipan och sugerpaste!
Sockersött så det förslår.
Jag är ganska nöjd för att vara första försöket.
Hoppas den är god också.
Sockerkaksbotten och mördegsbotten fylld i tre lager med
jordgubbsmousse, chokladmousse gjord på pollykulor och vaniljkräm,
därefter spacklad med vit chokladsmörkräm.
Dekorerad med sugarpaste och vit kristyr.
Vi får de vad gästerna säger....
Så i detta hus blir det tårta istället för kanelbullar som kanske varit
mer passande idag.

Först blir det dock smörgåstårta.
Beställd
sådan!
Kalaset kan börja!



Gjorde den först utan de gröna bladen. Fint det också. Vet faktiskt inte
vilket som blev bäst...

Lev väl och njut av livets goda!
Kommentar postad
Guuud vilken underbart vacker tårta!!!!!

JAG föredrar med de gröna bladen. Utan grönt är perfekt tex. vid ett flickbarndop, eller?

Vilken talang du har, jag är helt tagen! Inte behöver du gå någon kurs inte!

Men jag förstår att det hade varit urkul!

Kram, hoppas vi ses i morgon
Kommentar postad
fin blogg, kolla in min och lägg gärna en kommentar, <33
Kommentar postad
Kanon fina tårtor.

Jag gillar den med grönt :)

Ha en underbar söndag.

Kram./Camilla.
Kommentar postad
Vilken tårta. Vad duktig du är. Det där måste ha tagit tid. Det är bättre med de gröna bladen. Vad firas? Ha en bra dag! kram!
Kommentar postad
Gud vad du är duktig! Helt fantastiskt fina tårtor. Jag är verkligen jätteimponerad. Ha en fin dag! Kram
Kommentar postad
Jättefin var den! :) Det är inte så svårt! Och ROLIGT är det!! :D
Kommentar postad
Du har vekligen talang för det där... jag är super impad!! Det måste vara kakor o tårtor som är ditt projekt för framtiden!! Lycka till med kalaset! Kram!
Kommentar postad
Hej hej!



Nu är det alldeles för länge sedan jag var inne hos dig och läste, har varit helt utslagen efter Islandsresan så jag har tråkigt nog inte orkat läsa bloggar på drygt en vecka... Men nu har jag läst ikapp alla dina inlägg sista veckan.



Inget vidare att du känner dig så stressad, du måste vara rädd om dig och försöka stanna upp i tid så att det inte blir riktigt illa för dig, lätt att säga svårare att "bara" göra, jag vet... Jag har ju gjort misstaget själv...



Så mycket gott du bakar och du är verkligen superduktig på att göra det snyggt,små goda konstverk :)



Ha en skön söndag



Kramar Bella
Kommentar postad
Wow! Du är såå duktig på att baka tjejen! Jag är imponerad.



KRAM
Kommentar postad
Vad tycker du? Blogg.se eller metrobloggen? Skriv din kommentar i min blogg :)
Kommentar postad
Kanon fin tårta och det gröna passade perfekt.Kram och ha en bra kväll.
Kommentar postad
Jag är vaken men det var på håret ett tag ;o)

Jättefin tårta, föredrar den med gröna blad!!!

Jag ska gå på muffindekorkursen nu i veckan, ska bli jättekul. Vi får se om jag törs lägga ut några muffins på bloggen ;o)

Ha en bra söndagskväll



Kram
Kommentar postad
Men oj, vilken konstnärlig tårta!!! Var den god också? Den ser vääääldigt smarrig ut!

Kram!
Kommentar postad
WOW....vilken vacker tårta!

Den blev nog väldigt populär på kalaset=)

Blir så nyfiken på vart du hittat sugarpasta, har kollat lite på mataffärer men inte hittat något och tyckt att det verkar så knepigt att göra egen!?



Kram
Kommentar postad
Tack så mycket!
Kommentar postad
Herregud så vacker tårta, å detta var din första?! Du har med andra ord talang för detta, ser fram emot att få se en halloween tårta senare ;-) Kram
Kommentar postad
Halkade in hit genom Lilla My´s blogg..

Måste bara berömma dig för din tårta!!

Vad fin den blev och jag kan tänka mig att den smakade mums mums :-)



Ha en mysig söndagskväll
Kommentar postad
Men gud så gott med kräm gjord av Pollykulor!!! Hur gjorde du den? Jag är beroende av Polly i perioder.



Supersnygg tårta! Vad duktig du är. Din familj måste vara glada att du bor med dem ;-)



Ha det bäst!



Kramkalas!
Kommentar postad
Hej!

Jag hade lite att läsa ifatt här efter en helg på vift... jag ser att det har bakats flitigt,tårtan ser helt fantastisk ut och men muffinsen är nog mer något jag skulle kunna ge mej på...



Könsroller är inte lätt. Bra att du tog tag i det med sonen på en gång. Vi diskuterade just detta ämne bland mycket annat på tjejmiddagen och kom fram till att vi gör det vi är bäst på och mest intresserade av hemma, manligt eller kvinnligt må va osagt.



Ha en trevlig kväll!

Kram
Kommentar postad
Wow, vilken fin tårta du har gjort! Den är säkert supergod också!



Kramar
Kommentar postad
Vilken dröm!



Du är hur duktig som helst :-)



hoppas du har en mysig kväll

kraaaam
Kommentar postad
Men ni har ju fantastiska somrar istället! Och långa! Här är sommaren typ en vecka lång :P



Vilken fantastisk tårta!! Vad duktig du är!
Kommentar postad
Supersnygg tårta!!!

Konditorn kunde inte så fina när vi var i USA där denna typ av tårtor är vanliga;)

Kramis
Kommentar postad
med bladen var finast tycker jag. vilken tårta för att vara första försöket. tårtan till min flicka var andra tårtan jag gjort nånsin, den första va på min egenfödelsedag förra helgen. det fick bli prinsesstårtor. men jag blev rätt nöjd med de, men din ser ut att vara köpt i butik ju =)
Kommentar postad
Åååååh! Vilken ljuvlig tårta - både en fröjd för ögat & så smakade den säkert gudomligt!



Du är GRYM ju! Kraaaam
Kommentar postad
Wow säger jag bara! Vilka fantastiska bakverk du gör! Helt otroligt fina. Jobbar du med det också? Kram Emmy
Kommentar postad
Jisses vilken fin tårta! Duktiga du =)

DESIGN SKAPAD AV


bloggdesign av FormaWebben